Pawilony są pomocne w każdej firmie handlowej. Stanowią dopełnienie sklepu stacjonarnego lub też mogą być głównym punktem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w trakcie giełd i podobnych imprez, a ponadto, ze względu na mobilność i łatwy montaż, używa się ich np. do handlu w miejscowościach letniskowych czy na sezonowych wyprzedażach. Aby pawilon handlowy dobrze pełnił swoje zadania, powinien być właściwie dostosowany do profilu działalności użytkownika. Na co zatem zwracać uwagę przy jego doborze?
Pawilon handlowy – jak dobrać?
Producenci sprzedają różne typy przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z dwóch grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami oraz namiotowych. Te pierwsze wykonywane są na przykład z płyty obornickiej bądź drewna. Cechuje je stosunkowo szybki montaż, aczkolwiek ich mobilność jest o wiele mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są też od nich zdecydowanie droższe, przez co polecane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję kiosków, portierni lub kas biletowych.
Pawilon handlowy – dlaczego warto go posiadać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być raz za razem przestawiany lub najważniejsze są dla nas koszty, najlepszą opcją będzie pawilon namiot. W przeciwieństwie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje charakteryzują się sporą trwałością, będąca rezultatem wykorzystania do ich produkcji wysokiej jakości materiałów. Zarówno rury, z których wykonane są konstrukcje, jak i powłoki, są odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, jeśli będzie odpowiednio konserwowany, posłuży kilkanaście lat – także przy intensywnej eksploatacji.