Współczesny marketing – produkcja spotów reklamowych

Spoty reklamowe to zazwyczaj 30-sekundowe produkcje filmowe, których kluczową funkcją jest promocja produktów lub usług danej firmy. Mogą być prezentowane w standardowych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni publicznej (ekrany w komunikacji miejskiej) lub przed filmami w kinach. W czasach wszechstronnego dostępu do sieci WWW świetnym pomysłem jest również udostępnienie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, np. przed filmami na YouTube albo w charakterze treści promowanej na Facebooku. Wiele przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w sieci to najlepsza metoda na reklamę produktów i usług.

Produkcja spotów reklamowych – liczy się niestereotypowy pomysł

Spoty reklamowe przeważnie nie przekraczają trzydziestu sekund i podają treści w bardzo skondensowanej formie, dlatego przy ich produkcji ważne jest pomysłowe, nieszablonowe ujęcie przedstawianego tematu. Ze względu na to, że reklamy w mediach tradycyjnych pojawiają się w przerwach między programami, ich twórcy prześcigają się w pomysłach, jak przykuć uwagę odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę odgrywa również odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa.

Filmy reklamowe – zadanie dla specjalistów

Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla zawodowców, którzy dysponują wysokiej jakości sprzętem (drony, kamery tradycyjne i sportowe, stabilizatory obrazu, lustrzanki cyfrowe), a w swojej pracy wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, korekty kolorów czy montażu. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych angażują także profesjonalnych aktorów i lektorów. Fundamentem dobrego filmu reklamowego jest zawsze ciekawy scenariusz przykuwający uwagę widzów, zadziwiający swoja inwencją, a nieraz nawet wywołujący wzruszenie lub pobudzający ich do myślenia.