Rodzaje pozycjonowania

Potrzebujesz dowiedzieć się, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie? Nie zwlekaj! Koniecznie odwiedź https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/

Funkcjonują trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu najistotniejsze jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– miejscowość (przykładowo “zespół na wesele Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Jeżyce”)
– kraj (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w stosunku do podmiotów lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do osób zamieszkujących na konkretnym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest stosowana także wówczas, gdy firma ma niewiele finansów na reklamę i nie ma możliwości walczyć o pozycje na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Inny model pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads ulegną dużej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo niższa konkurencja. Istotne jest też to, że rośnie tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– golarka Eldom G42 szara,
– telefon Samsung Galaxy A50 czerwony,
– obuwie sportowe Adidas Runfalcon białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego zespołu, Zielone Świątki lub Dzień Matki. Ten typ pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Przeważnie należy zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową albo uaktualnioną treść strony.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]