PBN - sprawdź aktualną ofertę.
By odbiorca znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale też zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej nowe fachowe i pomocne dla użytkownika artykuły. Ale nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
Private blog network – przydatne jako element szerszej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez większą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam artykułów. Prywatne sieci portali są na ogół stosowane jako część wieloskładnikowej strategii marketingowej, co wypada mocno zaznaczyć, bowiem najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej należycie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na utworzenie znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem trzeba przeznaczać wiele godzin na zachowanie ich na należytym poziomie.
Jak zastosować PBN? Proponujemy publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
Prywatne sieci serwisów idealnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są kluczowe informacje telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, pełna nazwa oraz adres e-mail czy telefon. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też profil w mediach społecznościowych, wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym czy artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.
Inny interesujący sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci traktują jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, pomocne teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych zwłaszcza z aktualnymi informacjami, prawem medycyną czy doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO