Na seo4.net dowiesz się, komu zlecić audyty stron internetowych.
Pojęcie audytu – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – to ewaluacja przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem różnych czynników, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także oszacowanie perspektyw dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest więc audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak prędkość wczytywania się witryny, tytuły i opisy meta, kod strony, hierarchię nagłówków i wiele bardziej i mniej ważnych elementów. Prócz samego wyliczenia nieprawidłowości oraz błędów, w dobrym audycie SEO powinny być zamieszczone także wskazówki odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO bada stronę www pod kątem zgodności ze standardami W3C, użyteczności, zawartości strony, a także prawidłowości kodu. Prócz tego sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, by wykryła ona wszelkie dysfunkcje strony oraz – co istotne – zaproponowała działania, które pozwolą je naprawić.
Audyt SEO – płatny, a może darmowy?
W sieci jest sporo stron oraz narzędzi, z wykorzystaniem których można w mgnieniu oka i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO strony www. Pozytywy tej opcji? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Jest ich sporo. Darmowe narzędzia bądź też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeżeli już odnotują pewne uchybienia na stronie, to na pewno nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (m.in. w kodzie) zauważyć można jedynie w czasie analizy dokonanej nie przez algorytm, a przez człowieka.
Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się zazwyczaj od kilkunastu dni do mniej więcej miesiąca. Okres na przygotowanie dokumentu powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego sporządzenia. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszystkie najważniejsze problemy ukryte w witrynie. Jeżeli strona była uruchomiona na ogólnodostępnym szablonie bądź na platformie typu Shoper czy Magento, to rzeczy do poprawy może być dużo. Kiedy witryna powoli się ładuje i ma zasadniczo zerową widoczność na najważniejsze dla klienta frazy, to również są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym pomysłem.
Jakie niedociągnięcia wykrywa SEO audyt?
Rzetelnie wykonany audyt SEO może odkryć wiele wad witryny, między innymi:
- brak albo źle wykonane połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics),
- powody słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępem do strony dla robotów,
- poprawność kodu witryny,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- niska jakość treści na stronie,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- brak metadanych,
- błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
- brak czy też niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
- niska prędkość wczytywania się witryny w wersji mobilnej i desktopowej
.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]