Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy łamią zasady sporządzone przez Google. Najprostsze rozróżnienie filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli w czasie pozycjonowania strony nie stosujesz nieuczciwych metod, nie powinieneś martwić się o filtry Google.

Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?

Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w rażący sposób naruszają zalecenia Google mogą być nawet zupełnie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są najczęściej na miesiąc, a filtry algorytmiczne do chwili, kiedy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Najczęściej spotkać możemy się się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub bardzo obniżającymi pozycje osiągane do tej pory.